سریع ترین تراکتور دنیا + فیلم و توضیحات کامل

سریع ترین تراکتور دنیا + فیلم و توضیحات کامل

سریع ترین تراکتور جهان که فَستراک 2  “Fastrac Two” نام داره تونسته با رسیدن به سرعت 241 کیلومتر بر سایت رکورد سرعت تراکتور های دنیا رو بشکونه !

 

یک تراکتور نسبتا کوچک اما سریع به نام “Fastrac Two” با رسیدن به سرعت باورنکردنی ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت توانست رکوردشکنی کند و نام خود را به عنوان سریع‌ترین تراکتور دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

 

ممکن هست شرکت جی سی بی “JCB” رو بشناسید. این شرکت چند سال قبل ویدئویی رو منتشر کرد که تراکتوری به اسم فستراک1 “Fastrak One” رکورد ۱۶۷ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. اما بعد از گذست حدود یک سال حالا خود اونها با نسخه جدیدتری از تراکتور خود وارد میدان شده‌اند که بار دیگه تونسته نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کنه.

 

این نسخه بهبود یافته موسوم به فستراک 2 “Fastrac Two” تونست در حضور نماینده های گینس با سرعت متوسط ​​۲۱۷.۶ کیلومتر در ساعت حرکت کند و به بیشینه سرعت ۲۴۱.۴ کیلومتر در ساعت برسه. این سرعت برای یک تراکتور خیلی سرعت بالایی هست ! 😬

این تراکتور توسط یکی از موتور سواران مشهور “گای مارتین” هدایت شد.

گای مارتین یکی از مشهور ترین رانندگان موتور در سری مسایقات موتور سواری TT هست ،

اما TT دقیقاً چیست؟
اصطلاحاً به مسابقات موتورسواری گفته می‌شه که هرساله از اواخر ماه مِی تا اوایل ماه ژوئن، به مدت دو هفته در جزیره‌ای واقع در دریای ایرلند ( دریایی بین بریتانیا و ایرلند ) به نام جزیره مَن  برگزار می‌شه. این مسابقات یا نهایت سرعت موتور ها در جاده هایی بین شهر و کوهستان برگذاری میشه و خطرات زیادی داره … ( یجورایی میشه گفت افرادی که شرکت میکنن دیوونه سرعتن و حتی از زندگیشون مایه میزارن )

در کل وارد این مطلب نشیم زیاد بهتره ، اگر خواستین راجب این موضوع بیشتر بدونید از ما تو کامنتا بخواید تا مطلبی رو راجب این سری مسابقات هم بنویسیم 😜 فعلا بریم سراغ تراکتور سریع خودمون

تراکتور جدید ۱۰ درصد از نمونه قبلی سبک‌تره و حتی ساده‌ترهم هست .
“لرد بامفورد” رئیس جی سی بی  داخل یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : ما وقتی تابستون سال گذشته با نمونه قبلی به سرعت ۱۶۷ کیلومتر در ساعت رسیدیم، متقاعد شدیم که می‌تونیم سریع‌تر هم بریم و تیم JCB بیشتر مشتاق شد تا رکورد جدیدی به ثبت برسونه و رکورد خودش رو ارتقا بده . این یک دستاورد شگفت انگیز هست که توسط یک تیم مهندس جوان و مشتاق بدست اومده .

 

سریع ترین تراکتور دنیا + فیلم و توضیحات کامل - اخبار

 

تراکتور “Fastrac Two” دقیقا مشابه نمونه قبلی خودش اکثر موارد طراحی رو حفظ کرده ، اما یکسری تغییرات مهم هم برای افزایش سرعت انحام شده . به عنوان مثال جنس سقف کابین تراکتور از فولاد به آلومینیوم تغییر داده شده . و البته از بدنه ساده تری استفاده شده تا حدود در درصد ثبات بیشتری در حرکت داشته باشه ، این امر منجر به ایجاد دفع کننده‌های هوای جدید در کابین ، پوشش جدید برای عقب تراکتور ، طراحی مجدد روکش‌های رادیاتور ، پنل‌های جانبی جدید، سپر جلو و سقف کابین جدید شد. در کل نسبت به نونه قبلی طراحی زیبا تری داره

 

در دل این تراکتور خوش رنگ یک موتور 7.2 لیتری دیزل قرار دادن که اسمش دیزل مکس هست و مجهز به یک توربوشارژجدید و بزرگتر هست . همچنین اگزوز و ورودی هوا اصلاح شده تا جریان هوای ورودی بهبود پیدا کنه.

در ضمن در سیستم انتقال قدرت این تراکتور از موتور تا چرخ ها هم تغییرات مهمی برای دستیابی به اوج خروجی ۱۰۱۶ اسب بخار در دور موتور ۳۱۵۰ و بیش از ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور انجام شد . و نکته جالب اینکه قبل از شروع تست سرعت برای تقویت سیستم خنک کنندگی در بخشی مجزا که در کنار رادیاتور قرار گرفته قالبی 25 کیلوگرمی از سخ قرار دادند تا به سیستم خنک کنندگی این تراکتور کمک کنند تا مشکلی در ثبت رکورد پیش نیاد !

 

سریع ترین تراکتور دنیا + فیلم و توضیحات کامل - اخبار

 

مورد دیگه در رابطه با این تراکتور، وجود نداشتن باتری برای استارت هست و این یعنی برای روشن کردن پیشرانه قدرتمند این تراکتور نیاز به یک باتری و یا ژنراتور خارجی هست. همچنین هیچگونه کمپرسور هوایی بر روی این تراکتور وجود ندارد و هوای مورد نیاز سیستم ترمز توسط ۳ مخزن هوای تعبیه شده در پشت کابین تامین خواهد شد.
این تراکتور اقتصادی برای انجام کار خود فقط به یک مخزن کوچک سوخت ۲۰ لیتری بسنده می‌کند.

 

 

 

 

 

 

“تیم بورن‌هوپ ” مدیر بخش ابداعات و رشد شرکت JCB می‌گوید :

سیستم ترمز هوا/هیدرولیک پیشرفته این تراکتور با افزودن چندین لنت و دیسک ترمز بهبود یافت. ما همچنین یک چتر نجات را بر روی این نسخه به عنوان یک سطح ایمنی اضافی اضافه کردیم. اما خوشبختانه نیازی به باز کردن آن نداریم، زیرا تمام محاسبات مهندسی به گونه‌ای بوده است که “گای مارتین” توانست تراکتور را به سرعت متوقف کند.

 

منابع :

claasharvestcentre

businessinsider

roadandtrack

 

 

در کل میشه گفت این تراکتور در مزارع و برای کار های قدرتی و استقامتی تستی نداده و شاید در عملکرد از تراکتور های 285 ما هم ضعیف تر عمل کنه !

اما تنها چیزی که شگفت انگیزه سرعت بالای اون به علت طراحی متفاوت اجزای انتقال نیرو ؛ و همچنین طراحی زیبا و ایرودینامیک این تراکتور هست

رنگ زرد و جزابش هم که نگم براتون 😍

 

در کل اگه این مطلب رو خوندین و براتون جالب بود نظرتون رو با ما در میون بزارید ❤

فوریمال
دیدگاه کاربران
8 دیدگاه
  • ابوالفضل 26 فروردین 1402 / 01:42

    تراکتور اصلش این که قدرت داشته باشه

    اگه این تراکتور رو بیارنش ایران بندازنش داخل کرت های برنج لرستان بیاد برن یه جرثقیل ۶۰ تنی بیارن دارنش

  • مصطفی 10 مهر 1400 / 00:31

    به گرد پای رومانی نمیرسه

      • حسین 14 آذر 1401 / 06:35

        عالی بود این یک تراکتور نیست بلکه یک هوا پیما روی زمین هستش

  • محمدحسن 4 فروردین 1400 / 02:30

    خیلی جالب بود ، رنگش واقعا خیره کننده هستش 😍💙

  • محمد جوادی 12 اسفند 1399 / 12:58

    عجب تراکتوریه این 😍

    ولی مشکل اینه تراکتور سرعتش زیاد مهم نیست ، تراکتو باید قدرت داشته باشه

    • فوریمال 12 مهر 1400 / 19:50

      بله درسته ممکنه کارهای قدرتی رو نتونه به خوبی انجام بده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *