صفحات اجتماعی فروشگاه فوری مال

صفحات مجازی فروشگاه فوری مال

صفحات اجتماعی فروشگاه فوری مال - بلاگ

کانال تلگرام فوری مال

تلگرام چیست و توسط چه کسانی هدایت می‌شود؟ سرمایه تلگرام از چه طریق تامین می‌گردد و چرا این اپلیکیشن نسبت به سایر برنامه‌های پیام رسان مشابه محبوب‌تر شده است؟ با موبایل کمک همراه باشید تا به پرسش و پاسخ‌هایی درباره برنامه تلگرام بپردازیم و شما را با مسنجر بیشتر آشنا کنیم.

 

تلگرام چیست؟

احتمالا پاسخ این سوال را کاملا می‌دانید. تلگرام یک برنامه پیام رسان یا اصطلاحا مسنجر است که امکان رد و بدل پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویر، ویدیویی و غیره را به صورت رایگان و از طریق شبکه اینترنت امکانپذیر می‌کند. این اپلیکیشن همچنین از امکان ساخت گروه و انجام گفتگوهای گروهی و ساخت کانال هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین در حال حاضر امکان برقراری تماس صوتی مستقیم از طریق اینترنت هم به تلگرام اضافه شده است و انتظار داریم به زودی شاهد پیاده‌سازی آن در نقاط مختلف دنیا باشیم. تلگرام برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد.

صفحات اجتماعی فروشگاه فوری مال - بلاگ

ویژگی‌های اصلی تلگرام چه هستند؟

تلگرام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این موضوع سبب شده که برنامه تلگرام بسیار محبوب شود. مطمئنا در یک پاراگراف کوتاه قادر به شرح تمام قابلیت‌های تلگرام نیستیم، بنابراین مجبوریم از بسیاری موارد صرف نظر کنیم. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تلگرام مربوط به امنیت بالای آن می‌شود. تلگرام از سیستم رمزگذاری سر تا سری (End to End Encryption) بهره‌مند است و به این صورت از حریم خصوصی کاربران حفاظت می‌کند.

سرعت عملکرد تلگرام بسیار بالاست و تیم توسعه دهنده آن به شدت در تلاش هستند تا عملکرد آن را بهبود بخشند. از اینرو هر روز قابلیت‌های جدیدی به این برنامه اضافه می‌شود. تلگرام امکان ساخت ربات و تعامل با سایر برنامه‌ها نظیر اینستاگرام را از طریق دستورات IFTT فراهم می‌کند. همچنین تلگرام سازگاری بسیار عالی با سیستم عامل‌های مختلف دارد.

تلگرام همچنین به صورت تحت وب قابل اجراست. این موضوع به آن معناست که شما می‌توانید تلگرام را از طریق مرورگر و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه یا اپلیکیشن جانبی در کامپیوتر، لپ‌تاپ و غیره اجرا کنید.

برنامه تلگرام توسط چه کسانی پشتیبانی هدایت می‌شود؟

تلگرام به صورت کلی توسط دو فرد اصلی با نام‌های نیکلای دورف (Nikolai Durov) و پاول دورف (Pavel Durov) پشتیبانی و هدایت می‌شود. نیکلای دورف از نظر مسائل فنی و تکنیکی مجموعه توسعه دهنده برنامه تلگرام را هدایت می‌کند و پاول دورف حمایت مالی ایدئولوژیک مجموعه را بر عهده دارد. آقای نیکولای دورف پروتکل داده‌های سفارشی و منحصر به فرد را برای تلگرام ایجاد کرده است که متن باز، فوق‌العاده امن و بهینه سازی شده به منظور ارتباط همزمان با مراکز داده مختلف محسوب می‌شود. جالب است بدانید که تلگرام به طور کاملا رایگان عرضه شده و تمام نیازهای مالی آن توسط آقای پاول دورف تامین می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به چند پرسش و پاسخ پایه‌ای مرتبط با برنامه تلگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق بخش نظرات در زیر همین پست سوال خودتون رو از کارشناسان ما بپرسید .

صفحات اجتماعی فروشگاه فوری مال - بلاگ
 

کانال سروش فوری مال

 
برنامه پیام رسان سروش نیز یکی از برنامه های بومی که توسط متخصصان دانشگاه شریف نیز پیاده سازی شده که به نوبه ی خود نیز توانسته رقیب سرسختی برای تلگرام نیز باشد که در جلوتر امکانات بی نظیر این پیام رسان ملی را نیز می گوییم.
این پیام رسان ایرانی امکانات جالب و گسترده ای را دارا می باشد . تقریبا تمامی امکانات تلگرام و دیگر پیام ر سان ها در این پیام رسان سروش موجود بوده و همچنین امکانات منحصر به فرد دیگری نیز وجود دارد.
 

پیام رسان سروش چیست؟

همانطور که اشاره شد پیام رسان سروش یک برنامه مسنجر و شبکه اجتماعی می باشد که توسط طراحان داخلی نوشته شده و از امکانات پیشرفته پیام رسانی برخوردار می باشد. این برنامه امکاناتی دارد که می تواند خود را به عنوان یک رقیب برای دیگر نرم افزارهای پیام رسانی، نظیر تلگرام و واتس اپ معرفی نماید.

باتوجه به داخلی بودن این پیام رسان در داخل مرزهای ایران، توانسته سرعت بسیار بیشتری نسبت به پیام رسان های دیگر داشته باشد.

سروش تقریبا تمامی امکاناتی که یک برنامه مسنجر و پیام رسان باید داشته باشد را در اختیار دارد و آن را به رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

برنامه پیام رسان سروش دارای یک رابط کاربری ساده و روان بوده و از همه مهمتر کاملا به زبان فارسی بوده و رنگ بندی و چیدمان جالبی دارد. امنیت این برنامه پیام رسانی در حد قابل قبولی قرار داشته و همین عامل سبب شده است که امکاناتی نظیر خرید و فروش درون برنامه ای و ایجاد فروشگاه در این برنامه قرار بگیرد.

شما به راحتی می توانید در پیام رسان سروش یک فروشگاه مجازی ساخته و از طریق آن اقدام به فروش محصولات خود با توانایی پرداخت پول به طور مستقیم از طریق خود برنامه نمایید.

امکانات پیام رسان سروش

همانطور که اشاره شد پیام رسان سروش دارای امکانات بی شماری می باشد که بعضا حتی از بقیه برنامه های پیام رسانی نظیر تلگرام و واتس اپ نیز جالب تر می باشد. از آنجا که سرورهای این برنامه در داخل کشور قرار دارد، امر خرید و فروش از طریق برنامه با امنیت بیشتری انجام شده و افراد می توانند با اطمینان بیشتری اقدام به پرداخت پول و دریافت کالاهای خریداری شده خود داشته باشند. همچنین امکان ارزش افزوده در این برنامه باعث می شود که روزانه اطلاعاتی که شما به آن علاقه دارید از کانال های مختلف جمع آوری شده و بصورت یکجا برای شما به نمایش درآید. سایر امکانات این پیام رسان عبارت اند از:

  • سرعت بالا در امر پیام رسانی
  • پشتیبانی از انواع فرمت های فایل
  • تماس صوتی رایگان
  • قابلیت ساخت استیکرهای شخصی و فروش آن
  • ایجاد گروه های چندین نفری
  • ایجاد کانال
  • ایجاد مسابقه و نظرسنجی های مختلف
  • امکان ساخت فروشگاه مجازی
  • دریافت و پرداخت درون برنامه ای با امنیت بالا
  • امکان پاسخ دهی و لایک کردن در کانال ها
  • امکان ارسال بازخورد به مدیر کانال
  • توانایی خرید شارژ تلفن همراه از طریق برنامه
  • سرویس اوقات شرعی
  • امکان شمارش تعداد بازدید و لایک در مطالب کانال
  • قابلیت ارسال گزارش تخلف برای کانال، گروه و حتی چت های شخصی
  • قابلیت استفاده از فضای ابری شخصی
  • امکان فروارد موقعیت مکانی برای دیگران و در کانال
  • و سایر امکانات
صفحات اجتماعی فروشگاه فوری مال - بلاگ
اینستاگرام فوری مال

اینستاگرام چیست؟

توضیحات مختصر در مورد پیدایش و رشد شبکه اجتماعی اینستاگرام و محبوبیت این شبکه اجتماعی که در کمترین زمان ممکن کاربران زیادی را به خود جذب کرد

 

اینستاگرم یا اینستاگرام (به انگلیسی: Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس‌هایشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.

تاریخچه

پیدایش و رشد

اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکو توسعه یافت. مایک کرایگر معتقد بود که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که قابلیت‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک گذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است.

نسخه نخستین اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید. اینستاگرام از طریق اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است.پشتیبانی این نرم‌افزار کاربردی برای آیفون، آی‌پد، آی‌پاد تاچ و گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید برقرار است. همچنین نرم‌افزار کاربردی شخص ثالث اینستاگرام برای بلک‌بری ۱۰ و گوشی‌های سیمبیان نوکیا در دسترس است.

ارائه نسخه‌ها

در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای اولین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آی‌اواس در اپ استور منتشر شد. در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار دانلود شد.

سرانجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام منتشر شد و دسترسی افراد برای نسخه وب از طریق بروزر امکان‌پذیر شد. هرچند نسخه وب آن نسبت به نسخه‌های آی‌اواس و اندروید محدودیت‌هایی داشت.

در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه ویندوز موبایل برنامه اینستاگرام به صورت عمومی منتشر شد.

خرید توسط فیس‌بوک

در مدت زمان بسیار کوتاهی این برنامه توانست سودآوری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا برای سرمایه گذاران داشته باشد. با رشد سریع و فراگیر این رسانه اجتماعی سرمایه گذاران بیشتری تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کردند. در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، شرکت فیسبوک، برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری نمود.

در سال ۲۰۱۳ رشد اینستاگرام ۲۳٪ بود در حالیکه فیس‌بوک به عنوان کمپانی مادر تنها ۳٪ رشد را تجربه کرد. گفته می‌شود اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند، از فیس‌بوک بزرگتر خواهد شد. کوین سیستروم، از بنیان‌گذاران اینستاگرام و مدیرعامل شرکت فست می‌گوید: این بزرگ‌ترین موجودیت در جهان خواهد بود.

تغییرات

از زمان انتشار تا کنون این برنامه دو تغییر و بروزرسانی عمده و مهم داشته است که اولین تغییر در ماه مارس سال ۲۰۱۴ به منظور کاهش اندازه نسخه اندروید برنامه اینستاگرام به نصف و همچنین افزایش و بهبود کارایی و تقویت رابط کاربری انجام گرفت.

بروزرسانی دوم در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ انجام شد. این تغییر شامل افزودن حالت آفلاین و اعمال تغییرات در این حالت بود. بدین معنی که به محض آنلاین شدن کاربر، تمامی تغییرات و پردازش‌های انجام شده در حالت آفلاین به صورت عمومی ثبت می‌شوند. برنامه اینستاگرام از آغاز تا کنون تغییرات فراوانی داشته است و به صورت پیوسته بروزرسانی می‌شود.

به زودی آموزش فعالسازی و ساخت اکانت در هر یک از شبکه های مجازی فوق در بخش آموزش های سایت فوری مال منتشر خواهیم کرد ؛ با ما همراه باشید ؛)

 

دیدگاه خودتون رو درباره نحوه فعایت هر یک از صفحات ما در بخش نظرات این پست مطرح کنید 🙂

فوریمال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *