چگونه بهترین تراکتور را برای کشاورزی انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین تراکتور را برای کشاورزی انتخاب کنیم؟

برای انتخاب ماشین آلات مناسب جهت انجام کارهای کشاورزی باید اطلاعات کاملی درباره ادوات و ماشین آلات کشاورزی داشته باشید تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید بنابراین وبسایت فروشگاهی فوری مال با گردآوری و تولید مطالب آموزشی و تخصصی درباره تراکتور و تیلر سعی دارد شما را در این مسیر یاری نماید.

شاید با حضور تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر با خصوصیت‌هایی مانند هواداران پر شور ، واژه تراکتور بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاد و بیش از پیش این واژه شنیده شد. ولی با قاطعیت می‌توان گفت که میزان اطلاعات در مورد این ماشین باربری در زبان فارسی بسیار کم است . تا جایی که افراد برای خرید تراکتور به مشکل پیدا کردن اطلاعات بر می‌خورند. در اینترنت هم کمتر سایتی پیدا می‌شود که فروش تراکتور در آن به آسانی انجام شود. اما سعی خود را خواهیم کرد تا برای شما این خلاء رو پر کنیم و تا جایی که امکان دارد اطلاعات مفیدی رو برای شما همراهان عزیز ارائه دهیم .

 

 زمان تقریبی مطالعه مقاله : 2:30 دقیقه

 

توضیحات اولیه درباره تراکتور

( اگر درباره تراکتور اطلاعات کافی دارید از خوندن این بخش بگذرید و به مقالات بعدی مراجعه کنید )

مقاله 2 : کاربردهای تراکتور چیست ؟

مقاله 3 : چگونه تراکتور مناسبی را انتخاب نماییم؟

 

.به معنای کشش است Tratiox واژه تراکتورکلمه انگلیسی به معنای کشنده است که ریشه آن

از ابتدای قرن بیستم تراکتورهای دارای موتور احتراق داخلی تاثیر فزاینده ای بر کشاورزی انگلستان داشته اند. از ۱۹۲۰ تراکتورها به جای اسب به کار گرفته شد. اما تراکتورها در آن روزها فقط برای کشیدن ادوات کشیدنی و راه اندازی ادوات ثابت با چرخ تسمه استفاده می شد. در طی سالهای ۱۹٣۰ طراحی تراکتور به نقطه ای رسید که سیستم بالابر هیدرولیکی برای ادوات سوار مورد استفاده قرار گرفت. بلافاصله در سالهای بعد از جنگ، تعداد تراکتورهایی که در مزارع انگلستان کار می کردند افزایش چشمگیری پیدا کردند تا جایی که امروز پیشرفت با تراکتورهای بزرگ چهار چرخ با موتورهای دارای قدرت بیش از ۲٠٠ قوه اسب ادامه پیدا کرده است و تراکتورها دیگر به منزله چیز غیر معمول در نواحی قابل کشت به شمار نمی آید.

 

تراکتور فرگوسن

 

 

تراکتور چه کاری می تواند انجام دهد؟

 

کشیدن:

ازمالبند تراکتور برای کشیدن ادوات کشیدنی نظیر بسته بندها، چاپرها و کارنده ها استفاده می شود.

بالابردن:

بالابردن و پایین آوردن ادوات سوار تنها یکی از کارهایی است که به وسیله سیستم هیدرولیک انجام می شود. این سیستم می تواند ابزار بارگیری کود حیوانی، بالابردن کیسه ها و بسته های علوفه و خروجی یدکی هیدرولیک را به کار بیندازد.

راندن:

سیستم هیدرولیک نیروی لازم برای موتورهای هیدرولیکی را فراهم می سازد که برای راندن کود پخش کن های شیمیایی، آرایشگرهای پرچین و مخازن کود مایع دامی استفاده می شوند.

سیستم فرمان تراکتور

فرمان وسیله ای است برای هدایت  تراکتور در خط مستقیم و یا برای گردش به راست و چپ آن در مواقع لزوم بکار می رود.

سه نوع سیستم فرمان وجود دارد : فرمان مکانیکی، فرمان نیمه هیدرولیک، فرمان تمام هیدرولیک

فرمان در تراکتورهای سبک معمولا از نوع مکانیکی، درتراکتورهای متوسط، نیمه هیدرولیک و در تراکتورهای بزرگ و سنگین تمام هیدرولیکی است که تفاوت چندانی با فرمان اتومبیل شما ندارند. هر سه نوع فرمان دارای گردونه ای هستند که غربالک فرمان نامیده می شود.محور فرمان با چرخش غربالک می گردد و بسته به نوع فرمان، اعمال مختلفی را انجام می دهد.

برای گردش وسیله به چپ و راست در تراکتورهای چهار چرخ باید یا دوچرخ جلو و یا دوچرخ عقب گردانده شوند. این عمل را هدایت تراکتور می نامند. هدایت به وسیله چرخهای عقب باعث عدم تعادل کافی می گردد به همین علت چرخهای جلو چرخ های هادی هستند یعنی اینکه فرمان با آنها در ارتباط داشته و فرمان می دهد، چرخ هایی که توان قدرت موتور به آنها انتقال داده می شود را چرخهای محرک گویند.

قدیمی ترین تراکتور

 

 

 

ادامه این مقاله رو مطالعه بفرمایید در :

مقاله 2 : کاربردهای تراکتور چیست ؟

 

مقاله 3 : چگونه تراکتور مناسبی را انتخاب نماییم؟

 


 

با تشکر از همراهی شما

 

 

فوریمال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *